Grensoverschrijdend gedrag

grens1

Grensoverschrijdend gedrag

De Kerkenraad van de Protestantse Gemeente Heerenveen vindt veiligheid in fysieke en sociale situaties binnen de kerk belangrijk. Daarom besteden wij (in navolging van de  landelijke synode) aandacht aan het voorkomen van grensoverschrijdend gedrag. Denk daarbij aan pesten, intimidatie, ongewenste intimiteiten, seksueel misbruik. Onder andere hebben we vertrouwenspersonen aangesteld, voor als je wel betrokken bent bij grensoverschrijdend gedrag. Via de linkjes kun je meer informatie vinden over dit onderwerp en kun je het protocol van de PKN hoe te handelen in geval van misbruik aanklikken.

A.  Protocol Seksueel misbruik  Notitie Protestante Gemeente Heerenveen

B. Vertrouwenspersonen Protestantse Gemeente Heerenveen
Vertrouwenspersonen Protestantse Gemeente Heerenveen:
Cuun Burggraaff (v.),   tel. 0513-629325, e-mailadres

C. Protocol PKN voor gemeenten die geconfronteerd worden met (seksueel)  misbruik in pastorale en gezagsrelaties  (Protestantse Kerk Nederland)

D. SMPR,  het meldpunt seksueel misbruik in de kerk.
grens2